SEB - vejledning til brugerstyring
Denne vejledning er rettet mod organisationer, der administrerer brugeradgang til SEB Sundhed og anvender SEB Classic til styring af roller og rettigheder.
Sådan tilmelder din organisation sig SEB
Hvis organisationen er ny i SEB, skal den først oprettes. Dette gøres ved at udfylde nedenstående skema, scanne det og sende det til Servicedesk på
- Blanket for tilslutning af brugerorganisationer til SEB (Word)
- Hjælp til udfyldelse af blanketten (PDF)
Identifikationsmidler til adgang i SEB
For at få adgang til SEB skal brugere logge ind med MitID eller et identifikationsmiddel fra en regional eller kommunal identitetsudbyder (IdP).
Oprettelse af medarbejdere i SEB
Når organisationen er oprettet, kan nye medarbejdere anmode om adgang ved at logge ind her:
Udvidelse af adgang til nye services
Hvis en organisation allerede er oprettet i SEB og ønsker adgang til en ny service, skal den sikkerhedsansvarlige eller en befuldmægtiget kontakte SEB Support via mail:
- Mail til servicedesk@sundhedsdata.dk.
- Skriv ”SEB” og organisationens CVR-nummer i emnefeltet
Vigtigt: Hvis organisationen allerede er oprettet, men SEB-administratoren ikke kendes, bedes I kontakte servicedesk@sundhedsdata.dk og angive CVR-nummeret i emnefeltet.
Her finder du en generel vejledning i, hvordan man administrerer brugere i SEB Classic. Der findes også en særlig vejledning for brugere af Den Nationale HenvisningsFormidling (DNHF).
SEB Discoveryside – Valg af identitetsudbyder
Når brugere tilgår SEB, møder de en forside kaldet SEB Discoveryside. Her kan de vælge, hvilken identitetsudbyder (IdP) de vil logge ind med.
- Ved valg af NemLog-in kan brugere med MitID Erhverv eller MitID Privat logge ind.
- Brugere kan også vælge en lokal IdP via fanen ”Lokal IdP”.
- Det er muligt at søge efter den ønskede IdP og gemme valget til fremtidig brug ved at sætte flueben i ”Husk mit valg”.
Hvis du bruger NemLog-In:
Se driftsstatus og tilmeld dig NemLog-In-driftsmeddelelser