Plejehjemsoversigten.dk

Formålet med Plejehjemsoversigten er at give et lettilgængeligt overblik over alle plejehjem, plejecentre og friplejeboliger målrettet ældre.

Oversigten skal understøtte det frie valg af plejehjem og derved gøre det muligt for kommende plejehjemsbeboere og deres pårørende med at træffe et godt og informeret valg, når den ældre skal på plejehjem.

Bekendtgørelse om plejehjemsoversigten

Målgruppe

Målgruppen er kommende plejehjemsbeboere, deres pårørende og fagpersonale i kommuner og private plejehjem.

De enkelte plejehjemsejere har ansvaret for indholdet på deres side. Plejehjemsejerne kan oprette en eller flere administratorer, der kan redigere og publicere indholdet på den offentligt tilgængelige side.

Løsningen ligger tilgængelig på det åbne internet og kan tilgås af alle på https://plejehjemsoversigten.dk

Brugergrupper og sikkerhed

Der vil være to brugergrupper, der tilgår løsningen, nemlig:

Borgere, der søger information om plejehjem
Borgere kan tilgå informationen via plejehjemsoversigten.dk

Administratorer på løsningen
Plejehjemsejerne opretter en eller flere administratorer der kan redigere og efterfølgende publicere indholdet på den offentligt tilgængelige side. Til brug for plejehjemsadministrationen er der oprettet to roller i indberetningsdelen, en Redaktør og en Godkender. Redaktøren kan redigere indholdet på de enkelte sider, der er tilknyttet organisationen. Godkenderen frigiver de foretagne ændringer, så det publiceres på den åbne del af løsningen og kan ses af borgerne. En administrator skal kun tildeles én rolle - rollen Redaktør er indeholdt i rollen Godkender.

Herudover er der en koordinator, der fungerer som kontaktperson for Sundhedsdatastyrelsen. Denne har ikke nogen rolle i Plejehjemsoversigten, men agerer alene bindeled mellem Sundhedsdatastyrelsen og plejehjemsejerne. Koordinator kan godt være samme person, der også er administrator (Godkender eller Redaktør) på Plejehjemsoversigten.

Nye koordinatorer skal indmeldes via Servicedesk. Rollerne Redaktør og Godkender tildeles af organisationens SEB-administrator.

Koordinatorer og administratorer kan tilmelde sig mailservicen på Serviceportalen, så kommer der en mail ved driftsforstyrrelser og ændringer.

Hvordan tilgås servicen

Borgerne tilgår servicen på plejehjemsoversigten.dk 

Administratorer logger på https://admin.plejehjemsoversigten.dk/sitecore/login med MitID Erhverv. Læs mere om MitID Erhverv
Administratorer tildeles rettighederne Redaktør eller Godkender (Godkender kan både redigere og frigive) af de organisationens SEB-administrator.

Læs mere om brugeroprettelse og tildeling af rettigheder i SEB

Information om organisationens SEB-administrator kan fås hos servicedesk@sundhedsdata.dk. Husk at skrive PLOV i emnefeltet.

Hvilke krav stilles til adgang

Alle nyere browsere kan anvendes, når borgere tilgår den åbne del af løsningen.

For administratorer kan der ligge begrænsning på browservalget i forhold til MitID Erhverv.

24/7/365 med 98% oppetid.

 





Aktuel status : Status  rød


Seneste driftsbeskeder

PLOV - Utilgængelig under servicevindue i dag tirsdag d. 3/12 - kl. 14.30 - 15.30
Plejehjemsoversigten er utilgængelig under servicevindue i dag kl. 14.30 - 15.30. Beklager den sene udmelding.
Opdateret: 03-12-2024 kl. 13:01
Oprettet: 03-12-2024 kl. 13:01
PLOV - Normal drift
Normal drift efter servicevindue.
Opdateret: 28-11-2024 kl. 15:04
Oprettet: 28-11-2024 kl. 15:04
PLOV - Servicevindue i dag 28. November kl. 14 - 16 utilgængelig
Plejehjemsoversigten er utilgængelig i dag ml. kl 14 og 16 på grund af servicevindue. Beklager de gener det måtte forårsage.
Opdateret: 28-11-2024 kl. 14:24
Oprettet: 28-11-2024 kl. 14:23

Servicedesk

+45 3332 3900

Se telefontider her

Ved mail, husk at skrive PLOV i Emnefeltet samt opgive et telefonnummer du kan træffes på.


servicedesk@sundhedsdata.dk

Faglig kontakt

Al henvendelse skal ske via Servicedesk.



Få driftsinformation

Tilmeld dig til mailservice for driftstatus eller brug RSS icon32 RSS feed