Venteinfo - Indberetning af ventetider
Servicens målgruppe
Medarbejdere der arbejder med indberetning af ventetider på offentlige og private behandlingssteder.
Teknisk beskrivelse
Al data indberettet i Venteinfo-skemaet i SEI overføres til visningssiden Mit Sygehusvalg på e-Sundhed (www.mitsygehusvalg.dk) ved en daglig automatiseret kørsel. Data på visningssiden vil altid være opdateret senest ét døgn efter, at en given institutions ventetider er opdateret via indberetning i SEI.
SEI er bygget op om brugerstyrede web-skemaer, hvori indberetning inkl. validering af indberetning af ventetider fra organisationen (sygehus/klinik/privathospital) foretages.
Adgang til servicen
For at kunne indberette ventetider kræves, at relevante medarbejdere i organisationen er oprettet som brugere i SEI og har adgang til Venteinfo indberetningsskema. Log in på SEI kræver en NemID medarbejdersignatur.
Indberetningssiden SEI åbnes ved at bruge følgende link: https://sei.sundhedsdata.dk/namespaces/AXSF/
Hvis det er første gang, du skal logge ind, kan du evt. læse afsnit 1.1 i vejledningen ”Login og Introduktion” til SEI, som ligger på: https://sundhedsdatastyrelsen.dk/da/rammer-og-retningslinjer/om-indberetning/sei2-indberetnings-vejledninger.
Krav til adgang
Løsningen er udviklet, så den kan bruges med de nyeste versioner af browsere som Chrome, Firefox, Safari og Microsoft Edge.
SLA
Tilgængelig: 24x7x365
Vejledninger og links
SEI2 Login og introduktion https://sundhedsdatastyrelsen.dk/-/media/sds/filer/rammer-og-retningslinjer/indberetning/sei/sei2-indberetningsvejledninger/login-og-introduktion.pdf?la=da
Indberetning af forventede ventetider i SEI https://sundhedsdatastyrelsen.dk/-/media/sds/filer/rammer-og-retningslinjer/indberetning/sei/sei2-indberetningsvejledninger/indberetningsvejledning_venteinfo_sei.pdf