Venteinfo - Indberetning af ventetider
Servicens målgruppe
Medarbejdere der arbejder med indberetning af ventetider på offentlige og private behandlingssteder.
Teknisk beskrivelse
Al data indberettet i Venteinfo-skemaet i SEI overføres til visningssiden Mit Sygehusvalg på e-Sundhed (www.mitsygehusvalg.dk) ved en daglig automatiseret kørsel. Data på visningssiden vil altid være opdateret senest ét døgn efter, at en given institutions ventetider er opdateret via indberetning i SEI.
SEI er bygget op om brugerstyrede web-skemaer, hvori indberetning inkl. validering af indberetning af ventetider fra organisationen (sygehus/klinik/privathospital) foretages.
Adgang til servicen
For at kunne indberette ventetider kræves, at relevante medarbejdere i organisationen er oprettet som brugere i SEI og har adgang til Venteinfo indberetningsskema. Log in på SEI kræver en NemID medarbejdersignatur.
Indberetningssiden SEI åbnes ved at bruge følgende link: https://sei.sundhedsdata.dk/namespaces/AXSF/
Hvis det er første gang, du skal logge ind, kan du evt. læse afsnit 1.1 i SEI-vejledningen:
Login og introduktion til SEI2 (PDF)
Krav til adgang
Løsningen er udviklet, så den kan bruges med de nyeste versioner af browsere som Chrome, Firefox, Safari og Microsoft Edge.
SLA
Tilgængelig: 24x7x365
Vejledninger og links
SEI2 Login og introduktion
Indberetning af forventede ventetider i SEI