Plejehjemsoversigten.dk
Formålet med hjemmesiden er at etablere en lettilgængelig plejehjemsoversigt med oplysninger om
plejehjem efter § 192 i serviceloven, plejeboligbebyggelser for ældre og friplejehjem for ældre.
Bekendtgørelse om plejehjemsoversigten.
Målgruppe
Borgere der søger information om plejehjem
Løsningen ligger tilgængelig på det åbne Internet og kan tilgås af alle på https://plejehjemsoversigten.dk
Administratorer i Kommuner og private plejehjem: De enkelte plejehjemejere har ansvaret for indholdet på portalen.
Plejehjemsejerne opretter en eller flere administratorer der kan redigere og efterfølgende publicere indholdet på den offentligt tilgængelige side.
Brugergrupper og sikkerhed
Der vil være 2 brugergrupper der tilgår løsningen, nemlig:
Borgere der søger information om plejehjem
Borgere kan tilgå via plejehjemsoversigten.dk
Administratorer på løsningen
Til brug for plejehjemsadministrationen er der oprettet to roller i indberetningsdelen, en Redaktør og en Godkender.
Redaktøren kan redigere indholdet på de enkelte sider, der er tilknyttet organisationen.
Godkenderen frigiver de foretagne ændringer så det publiceres på den åbne del af løsningen og kan ses af borgerne.
En administrator skal kun tildeles en rolle, rollen Redaktør er indeholdt i rollen Godkender.
Herudover er der en koordinator, der fungerer som kontaktperson for Sundhedsdatastyrelsen. Denne har ikke nogen rolle i Plejehjemsoversigten, men agerer alene bindeled mellem SDS og plejehjemsejerne.
Koordinator kan godt være samme person, der også er administrator (Godkender eller Redaktør) på Plejehjemsoversigten.
Nye koordinatorer skal indmeldes via Servicedesk. Rollerne Redaktør og Godkender tildeles af organisationens SEB administrator.
Koordinatorer og administratorer kan tilmelde sig mailservicen på Serviceportalen, så kommer der en mail ved driftforstyrrelser og ændringer.
Hvordan tilgås servicen
Borgerne tilgår servicen på: plejehjemsoversigten.dk
Administratorer logger på https://admin.plejehjemsoversigten.dk/sitecore/login med NemID Læs mere om NemID medarbejdersignatur her.
Administratorer tildeles rettighederne redaktør eller godkender (godkenderen kan både redigere og frigive) af de organisationens SEB administrator.
Man kan læse mere om brugeroprettelse og tildeling af rettigheder i SEB her.
Information om organisationens SEB administrator kan fås hos servicedesk@sundhedsdata.dk. Husk at skrive PLOV i emnefelte.
Hvilke krav stilles til adgang
Alle nyere browsere kan anvendes når borgere tilgår den åbne del af løsningen.
For administratorer kan der ligge begrænsning på browservalget i forhold til medarbejdersignaturen.
24/7/365 med 98% oppetid.